måndag, februari 21, 2011

Dagens frukost blev en smoothi

Jag har bestämt mig för att hoppa av det skenande Sojatåget och bryta min trend...innan det spårar ur, helt i af. Så ny frukost, slut på soygurt och gryn (en del kallar det för müsli).
Idag blev det smoothi istället!

1,5 dl bär
½ banan
½ dl havregryn
½ dl frön av olika valda slag (solros, linfrö, pumpa etc)
1 dl apelsinjuice
1 dl havremjölk

Mixa, Och drick!
I och med att jag har en tand som inte uppskattar isiga drycker valde jag att ta ut bären ur frysen kvällen innan. Personligen tycker jag att det smakar mer bär när de är tinade, så det är en vinn-vinn situation!

Förresten så hittade jag igår en påse frysta bär som förvånade mig till det positiva, det var Euroshoppers blandade bärpåse med jordgubbar, röda och svarta vinbär samt hallon (om jag minns rätt) och det var perfekt som smoothi-bär! Och inte speciellt dyrt heller...

Inga kommentarer: