söndag, januari 24, 2010

Vad är det nu du tål?

Blev bjuden på hemmalagad middag igår hos en kompis. Vi var tre stycken som skulle äta och två av tre var helt fria från allergier... Det var bara jag som var besväret. För att göra det enkelt fick jag följa med och handla. Försökte vara tydlig med vad jag inte kunde äta...men borde väl även räknat upp allt jag Kunde äta då frågor som "ris, kan du äta det?" och "Visst äter du väl kött?!" dök upp.
Brukar inte tänka på hur krångligt det egentligen är med allergier. Jag har ju levt mitt i det så länge. Varit utan gluten sedan 2003 och utan mjölkprotein och nötter sedan juni 2008. Men så ibland, till exmpel när två snälla killar ska bjuda på middag, blir man påminnd om hur ens allergier Inte är en självklarhet. "Finns det ingen mjölkprodukt du tål?!!"
Men maten blev riktigt god ändå... Kyckling-curry. Och sen fick jag testa Ben & Jerrys för första gången i mitt liv...sorbet-varianten!

1 kommentar:

I sa...

ååh har dom en sorbe! så nice! måste provas!