torsdag, mars 24, 2011

Flygresorna - Så gick det...

Ja ni, det såg ju ganska lovande ut... i alla fall Innan avgång. Men mina damer och herrar, verkligheten var en helt annan. Eftersom de på SWISS inte låter dig vara mer än En typ av allergiker åt gången så valde jag att vara mjölkallergiker, det är ju det värsta för mig och jag ville inte riskera att "råka" få ngt stekt i smör eller någon mjölkprodukt i såsen. Blev därför tillfälligt Vegan. Det verkade bra men verkligeheten var HUNGER.
Sthlm- Zürich 2,5 h: Alla andra fick en mini-pizza (jag fick inget) Jag hade då en flapjack. Tur.
Zürich - LA 12, 5 h: Inleddes med kex som snacks (jag fick inget), sedan fick jag veganmat till middag, därefter kom det glass (jag fick inget) och sedan en baguette (jag fick inget) och slutligen en mini-pizza (jag fick inget). Nu börjar flygvärdinnan bli desperat och tillsist hämtar hon ett äpple från förstaklass.
LA - Zürich 11, 5 h: Inleddes med kex som snacks (jag fick inget), sedan fick jag veganmat till middag (som tyvärr gav mig magkramper) och sedan blev det natt å vi sov. Till frukost får ALLA bröd, yoghurt och ost (jag kan inte äta ngt). Jag har som tur är med mig en liten snabb-gröt. Kliver dock av planet med stor hunger i magen. Snabbt terminalbyte gör att jag inte hinner köpa ngt att äta.
Zürich - Sthlm 2,5 h : Alla andra får baguette (jag får inget). Dricker juice och tuggar tuggummi för att stilla hungern.
Kan lova att jag var både yr och hungrig när jag äntligen kom hem till lägenheten efter att ha rest i 17 h på bara lite magknips-middag och en liten gröt. Som tur var åt jag sushi på LAX innan avgång. Annars hade det aldrig gått.
Summan av detta är: Ta med mer egen mat ombord nästa gång. Du kommer Inte få ngt vettigt att äta, så är det bara!

Inga kommentarer: