tisdag, januari 11, 2011

Värsta lunchen någonsin

Idag skulle jag gå på lunch med mina kollegor på Café Leaf i Kista galleria Jag har aldrig ätit där tidigare men gått förbi och sett att dom har en del sallader bland annat så jag tänkte att det blir nog bra... ack så fel man kan ha....

Vi kom ditt och så såg jag att de hade bakad potatis med skagenröra. Tänkte att det låter ju gott men då är ju frågan om röran är mjölkfri eller ej?! Såg jag frågar tjejen i kassan och hon vet ej så hon i sin tur frågar en manlig kollega som svarar; Tror det! Eller vänta -jag ska ringa köket. Han ringer och när samtalet är slut vänder han sig till mig och säger; Ja den är mjölkfri med lite laktosfri grädde i. Öh mitt svar blir; Ja då är den inte mjölkfri utan laktosfri! (Hur svårt kan det vara!!!)
Så då frågar jag på salladerna; Har ni någon sallad som är mjölk-, gluten-, nött (och här får jag förklara nött kött och inte nötter)- och melonfri? Hela personalen ser ut som levande ? och mannen ringer till köket igen och tjejen försöker ta betalat och jag frågar kring deras dressingar och får en olja och vinäger dressing. Jag betalar mina 79:- och går och sätter mig med mina kollegor.

Och så börjar väntan... så kom samma man som tog min beställning med en sallad med en stor honungs melon skiva! Suck, jag säger till mannen att det fungerar inte. Utan melon - jag betonade detta då jag såg att de har melon på en del av sina sallader.

Så ännu mer väntan... o mina kollegors lunch är snart slut... och då kommer samma man med en ny sallad. Ser väldigt tråkig ut, torr kyckling, några körsbärstomater, bland sallad, några gurkskivor - det är typ det jag ser... suck tänker jag; det här betalade jag 79;- för!!! Men hungrig som jag är så börjar jag äta... smakar inte speciellt mycket... men så hittar jag den första sprial makaronen!!! Suck tänker jag och lägger undan den... men sen rotar jag runt mer i salladen och vad upptäcker jag då? Mer pasta! Sen när är det inte gluten i vanlig pasta!!!

Nu har jag fått nog så jag tar min sallad och går ner till disken där det står en ny kund. Ställer ner min tallrik och säger rakt ut högt; vad är det här; pasta! Jag är allergisk mot gluten!
Vad får jag som svar; Du vet ju inte vad du vill ha och dina kollegor vet att det alltid är pasta i vår sallader! Jag bara tittar på honom och säger; jag vill ha tillbaka mina pengar. Jag får tillbaka mina 79;- och går därifrån för att leta upp en lunch... väldigt upprörd och sur!

Hur svårt kan det vara att lyssna på sina kunder och hur inkompetent personal har dom anställt? Dom har tur att vi inte var i USA för då hade dom blivit stämda på noll tid....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

ber om ursäkt för det som inträffat.
jag är ansvarig på Café Leaf i Kista Galleria.
har du möjlighet att ringa mig på 08-7518520 och fråga efter Engin.