torsdag, juli 22, 2010

Dagens lunch

fick inte med mig någon lunchlåda idag så det skulle bli att äta ute.
Vi gick ner till Food Courten i Kista Galleria och jag gick förbi Texas Burger Co. och såg att dom hade kycklingburgare och täntke - måste kolla om dom har glutenfrit bröd?!
Så jag frågade tjejen i kassan om dom hade gluten & mjölkfritt bröd och hon såg undrande ut. Frågade en kollega som då gick och tog fram Sempers glutenfria hamburgebröd från fryssen och började läsa (det står stort och tydligt på framsidan...) samtidigt så tappade dom ett bröd på golvet som dom sedan la tillbaka i fryssen!!! Jodå det har vi fick jag som svar.

Så då visste jag vad jag ville ha och beställde:
En glutenfri, kycklingburgare utan ost med pomme.
Trodde jag skulle betala 89 kr (redan nu ganska dyrt) men nej då - är man allergisk så ska man betala extra! +5 kr för glutenfritt bröd! Så alltså 94 kr för en lunch. Andades lite och tänkte - hoppas den åtminstånde är värd det.

En lite kö börjades bildas både framför och bakom mig.

Tjejen som hade tagit emot min beställning började göra min burgare. Redan nu hade jag väntat i 10 minuter. Så när hon ställer fram min tallrik så vad ser jag om inte en nötthamburgare! Så jag säger lugnt och sansat - Är det där kyckling. Tjejen ser helt oförstående ut och säger - Det beställde du inte! - Jodå det gjorde jag, svara jag. Så det blir ännu en väntan. Först vill tjejen endast bytta ut nötthamburgaren mot kyckling men då gick chefen in och sa -Gör en helt ny.
Så 20 min efter jag beställde fick jag min mat. Tackade som man sig bör och gick till mitt lunchsällskap som var i princip klara.

Var ordentligt upprörd (men ändå så glad att det inte hade blivit ost på den sista burgaren).
Den var inte så god så den var värd varken mödan, besväret eller pengarna! Kunde lika gärna ha ätit Maxs salladsburgare med kyckling i.

Så vad säger jag om Texas Burger Co. - gå inte ditt och om ni gör det förvänta er knapphändig servis.

Inga kommentarer: