måndag, februari 01, 2010

Detoxdax

I morgon startar jag min detox. Vill få den gjord innan resan till USA och sen Indien. Förhoppningen är att jag ska kunna stärka min så känsliga mage och ge den ett bättre skydd mot allt ont jag med säkerhet kommer drabbas av under resorna.

Hela processen tar 14 dagar och reglerna är följande:
- Undvik protein i form av fisk, kött och mjölkprodukter...ja det sista är ju inga problem.
- Drick rikligt med vatten, 6-10 glas
- Minska eller sluta helt med kaffe, alkohol och svart te
- Promenera minst 60 min per dag
- Lämplig mat att äta är: frukt, grönsaker, linser, ris, hirs, bovete, frön och nötter...dock inte för mig.
- Bra drycker är: Vatten, tranbärsjuice, rismjölk, smoothies, gurka och citronvatten, plommonjuice och ananasjucie.

Schemat för de kommande dagarna
Dag 1-2
Upptrappning med en Mighty Green*-morgondrink och en reningsdrink till lunch. Samt 1 l Pau D'arco-te

Dag 3-12
En Mighty Green*-morgondrink och en reningsdrink till lunch. Sedan en Mighty Green* drink samt en reningsdrink på kvällen och 1 l Pau D'arco-te.

Dag 13-14
Nedtrappning med en Mighty Green*-morgondrink och en reningsdrink till lunch. Samt 1 l Pau D'arco-te

*Mighty Green är ett pulver bestående av olika alger, sjögräs och vetegräs.

Inga kommentarer: