söndag, februari 07, 2010

Detox dag 6

Långt över humpen...eller kullen eller vad man nu ska kalla den. Ni vet där man vant sig vid en ny rutin eller ny kost. Nu är jag här. Eller där?

Idag gjorde jag en ny variant på hummus....vi kan kalla den Ärtmus. Fast det lät nästan snuskigt så vi låter bli. Hm...Humor? Nej, det funkar ju inte. Okej det jag gjort är i af en hummus på kikärtor och kokta gröna ärtor. Det blir en lite "grönare" smak på smeten.

Hur gör man Ärtmus?
Mixa kokta gröna ärtor med kikärtor. Ha i lite olja och vatten i mixen. Mixa igen så att den blir slät. Krydda nu med vitlök, koriander, chili och spiskummin. (ev lite salt men jag detoxar så det blir det inte i min hummus). Mixa smeten igen. Smaka av och om du är nöjd då är du klar!
Detta går sedan att ha till en maträtt eller som jag hade, på riskaka. Gott!

Inga kommentarer: