tisdag, februari 16, 2010

Dagen efter med thai

Detoxen är över och jag fick dricka kaffe idag och vad händer då?! Jo jag är sjuk. Halsen är tjock som gud vet vad. Då är det ju inte ens gott med kaffe!! Typiskt!
Gjorde en riktigt god thaigryta idag till middag.
Jag får ju äta lax igen så det fick det bli... Gott var det!
Min var lite annorlunda mot Is thai häromdagen.
I min var det först lök, gröna linser, skivade morötter, grön curry-paste. Låt detta koka ihop i lite vatten. Ta sedan och addera broccoli, tomat och buljong i grytan. Häll på kokosmjölken, helst fet. Låt allt koka ihop och när det smakar bra, ja du måste faktiskt smaka av detta... hur ska du annars veta om du är nöjd? I af...när det smakar bra, då lägger du ner laxbitarna. De ska bara precis bli klara. Inte koka sönder! Till detta kan du sedan ha ris eller nudlar, det är upp till dig. Se bara till at vad du än har till är klart innan du lägger i laxen för den kommer bli klar på bara någon minut.
Förutom min kopp kaffe i morse och thai har jag fått i mig x antal koppar varm saft, bästa som finns när man har ont i halsen.

Inga kommentarer: