fredag, oktober 29, 2010

Italiens restaurang med glutenfri pasta!

Var igår var jag en sväng till Alingsås med jobbet.
Som vanligt hade jag förvarnat ang. mina allergier - vilket fungerade över förväntan.
Dock blev jag lite orolig när jag fick höra att vi skulle äta på en italiensk restaurang på kvällen... Italienare har fantastisk mat men väldigt mycket grädde & pasta.
Frågade om vi kunde ringa och dubbelkolla så jag faktiskt skulle ha något att äta.
Och till min stora förvåning så svarade dom med att de har glutenfri pasta :)
Nice tänkte jag!
Restaurangen var väldigt liten och trevlig och jag beställde in:
Linguini con gamberi, scampi e cappe sante
Smal band-spaghetti (som vi bytte) med handskalade räkor, kräftor, pilgrimsmussla, vitlök och persilja i en gräddig tomatsås.

Mycket mycket gott :) rekommenderas!

Inga kommentarer: