onsdag, februari 10, 2010

Detoxade pannkakor utan gluten och mjölk

Blev så sugen så jag var bara tvungen att göra pannkakor. Men Hur gör man det när de måste vara veganska aka äggfria, glutenfria och mjölkfria?

Recept
1 msk krossade linfrön
½ dl Bovetemjöl
½ dl rismjöl
½ msk Psylliumfröskal
1 dl Bovetegryn
2 tsk bakpulver
Kanel
Lite salt
1 msk matolja
2-3 dl rismjölk

Blanda torrvarorna. Häll på mjölken och matoljan. Vispa om till en smet. Den kommer bli ganska tjock men det är bara bra. Det är psylliumfröskalen som sväller. Blir smeten dock så tjock att den inte rinner så häll på mer rismjölk.
Stek smeten i mjölkfritt smör. Gör plättstora pannkakor. Större kommer inte hålla ihop. Du får se dina skapelser mer som American Pancakes. Lite tjockare och lite godare.
Klart! Ät med mixade bär.

3 kommentarer:

Lina sa...

Härligt att vara länkad från din blogg. Jag ska länka dig också, så fort jag har listat ut hur man gör.

/L

Lina sa...

Kolla in min gamla stofilblogg:

www.stofilbloggen.blogspot.com

Carro sa...

Jag har bloggen tillsammans med min kära allergikerpartner Ida :)

Lustigt att du oxå har en stofilblogg. Ha ha! Love it!