fredag, januari 15, 2010

Min vän I har funnit brysselkålet/n!

Därför vill jag tipsa henne om hur gott det är med brysselkål, baconströssel, rödlök och getost! Vi älskar ju getost, mest för att av alla ostar så är det den osten som vi kan äta. Men den är god så det är okej. I kan dock inte äta bacon, men jag kan tänka mig att kalkon kan vara ett bra alternativ. Eller kanske Kycklingbitar. Hittade även en version på detta på med brysselkål på Dn:s matsida.
En annan sak som är mums med brysselkål. Det är att steka upp den dagen efter med potatis. Passar bra till det mesta i köttväg eller med en bönsallad.

Den bönsalladen som jag oftast gör är en typ av salsa:

Valfri sort med bönor
Rödlök
Tomater

Hacka upp de två sista i lämpliga bitar.
Ner i en skål. En skvätt olivolja och en skvätt äppelcider/vittvinsvinäger. Salt och peppar. Rör om och låt stå ett tag. Gott gott gott! Vill man lyxa salladen ha då i avocado och äpple.

Inga kommentarer: