lördag, januari 09, 2010

Kafferep som blev ett matlagningsprogram

Av Herr & Fru S fick jag i julklapp en kaffe-servis på 6 koppar & 5 fat second hand (där av endast 5 fat) så söta! Plus kaffe, ska tilläggas att ingen av S:arna dricker kaffe, men att köpa kaffe det har dom gjort väldigt bra!



Så till gårdags kvällen bjöd jag in min goda vän S "koksnöten" på ett litet kafferep.

Men jag kom på att middag kan vara trevligt och tänkte - potatismos med ungsgratinerad kyckling-falukorv kan vara väldigt gott. Sagt och gjort, köpte ingredienserna och hem o börja.

Potatismosen är ju så enkelt att göra

Kycklingkorven gratinerade vi i ugnen med fetaost och tomater samt salt & peppar.

Till detta - lite senap och ketchup.

Strax innan vi sätter oss säger S:

-Det är som att vara i ett matlagningsprogram när man lagar mat med I, man vänder sig om och vips står det en kastrull med potatismos framför en.

Tack för komplimangen S!



Sedan gjorde S och jag muffins med banan och choklad i, väldigt goda, samt drack kaffet som jag fick i julklapp. Väldigt gott! Måste ha fler kafferep!

Inga kommentarer: