söndag, april 05, 2009

Att handla mat

Har precis flyttat till en evakueringslägenhet aka "knarkarkvart" då min vanliga bostad ska totalrenoveras och stambytas och då har jag passat på att äta upp det jag hade i skåpen. Detta ledde ju naturligtviss att jag idag åkte till Ica och storhandla! När jag kom till kassan så var det en liten pojke och hans mamma bakom mig i kön och båda såg väldigt förvirrade ut av mina matvaror.
Som var följande;
7 l havremjölk
1 l rismjölk (om C skulle komma förbi ;-)
2 st havregrädde
6 st krossade tomater burkar
4 st burkar conerini bönor
4 st burkar bortelinibönor
4 st burkar kokosmjölk
1 st påse á 600g cornfärs
1 st burk svarat bönor
1 st burk vita bönor
4 st burkar kikärtor
potatis
lök
1 kartong "pasta" (majs*- och sojamjöl var denna gjord på - väldigt god enligt mig - från semper)
15 st ägg (så klart)
1 st "kycklingfalukorv"
1 paktet á 10 st grillkyvklingkorv (mums)

Kvinnan bakom mig i kön såg väldigt förrvirad ut och när pojken frågade sin mor; vad har hon i alla burkar?! Visste hon inte riktigt vad hon skulle svara! Själv kände jag mig oerhört nyttig när jag såg ner i deras korg - mest godis och halvfabrikat.... Stackars barn!

*jag kan äta majs som är bearbetat, inte hel majs!

1 kommentar:

Charlotta sa...

Låter som en perfekt inköpslista tycker jag! Jag lovar att fixa perfekta köttbular till dig på påsk!Vi får höras i veckan och styra upp maten lite eller vad tror du ;-)!