måndag, mars 23, 2009

Mathandikappad och nu även upprörd

Det slog mig att helgen kunde tacka vare, eller pågrund av kanske man ska säga, Bosöns inkompetens blivit helt jävla katastrof. Shit va sur jag bli nu...tyvärr hjälper det ju inte så här i efterhand och i helgen var jag mer fokuserad på att faktiskt få en bra utbildning än bra mat. Vilket min mage inte var speciellt glad över. Skriiiik och knoooorrr. Galet. Dessutom så hade stället faktiskt skyltar där det skulle fyllas i vad maten innehöll men när jag såg att inget var ifyllt på den panerade fisken förstod jag att det helt klart slarvades med detta.
Fick även den fantastiska kommentaren Men vi har ju laktosfri yoghurt när jag frågade efter andra alternativ till havremjölken. Great!!
Hur har jag det på Arlanda då?? Jo det ska jag berätta. De ringde mig i fredags och ville kolla exakt vad jag kan och inte kan äta. Det ni! Köket ringde! De hade en snabb genomgång med mig och även om jag hundra gånger sa till att jag var tämligen flexibel, åt vad jag fick (som jag tålde) och att de behövde inte vända och vrida på sig onödigt mkt för min skull så lyssnade de inte. De tyckte verkligen inte att man skulle behöva leva på samma mat tre dagar i rad. Väldigt snällt! Har fått två goda mål redan...mums. Det enda som saknas är kaffet, men jag tog en espresso...alltid ngt och den kräver ju ingen typ av mjölk.

Inga kommentarer: